fbpx

דרום הודו! כל מה שאתם צריכים לדעת ?

שתפו את הסטורי שלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

דרום הודו! כל מה שאתם צריכים לדעת 😱

טוב נו, לא באמת כל מה שתצטרכו לדעת. הודו ענקית, לדעתי גם אם תבלו בה חודשים טובים לא באמת תדעו הכל. המדריך הזה בא לעשות לכם סדר באיזורים היותר פופולריים של דרום הודו, עם דגש חד על גואה ועל החופים היפים ביותר שלה.

המדריך נכתב בשיתוף פעולה מלא עם אהובתי שבמקרה גם כתבה 2 מדריכים על צפון הודו שלא כדאי לכם לפספס בהתחייבות.
צפון הודו חלק א‘.
צפון הודו חלק ב‘.

מפאת החפירה הארוכה ובדומה למדריך שלי על תאילנד אני אחלק את הכל לראשי פרקים. ממליץ לכם לקרוא את הכל כמובן, אבל תרגישו חופשי לזגזג בין הנושאים.

1. הודו מזווית הראיה שלי.
2. טיפים כלליים לכל המטיילים (חובה קריאה).
3. טיפים כלליים למטיילים על אופנוע (חובה לכל מי שמתכוון לרכב בהודו).
4. המסלול שלנו.

1️⃣ הודו מזווית הראיה שלי

בואו נפתח את המדריך הזה בכמה אמרות ממש חשובות:

  • לא חייב לעשות סמים קשים בהודו
  • הודו היא לא רק זבל וסרחון
  • לא חייבים לחזור לישראל עם גלימה במחשבה שאתם המשיח
  • הודו מתאימה לכולם, אתם רק צריכים למצוא את הדרך שלכם, לתת לעצמכם קצת זמן להתאקלם ולהינות עד לא ידע.

בין אם שמעתם עליה מאחיכם הגדול שחזר מטיול ארוך של אחרי הצבא ו\או אם ראיתם איזה סרט בוליוודי שסקרן אתכם – שווה שתכירו את הקסם הזה שנקרא הודו.
עם קצב אחר משאר העולם, אנשים מצחיקים ברמה שלא הכרתם, רצועות חוף מדהימות ועם היכולת להיות מלכים כשיש בידכם פחות מ-100 ש“ח ביד, אין סיבה שלא תתאהבו חברים.
בין אם בא לכם לצאת לאתנחתא קלה מהשגרה ו\או לצאת לחופשה ארוכה ולחוות תרבויות כפי שמעולם לא חוויתם הודו היא כנראה אחד היעדים ששווה לכם להכיר.

2️⃣ טיפים כלליים לכל הטסים להודו

✅ תוכלו למצא טיסות ישירות למומבאי עם חברות כמו אלעל ויש גם טיסות עם עצירה אחת אצל מגוון חברות התעופה. ההצעה שלי היא שתעשו את הבחירה שלכם ע“פ מחיר. עצירה קלה בטיסה של 9 שעות היא לפעמים אחלה אתנחתא.
✅ תביאו איתכם דולרים וגם עדיף שתיקחו איתכם כמה רופי מאיזה חבר שנחת לא מזמן בארץ כדי שתהיה לכם התחלה נוחה. לעיתים יש תור עצום בצ‘יינג במומבאי וזה יתקע אתכם סתם במהלך של תפיסת המונית.
✅ תביאו איתכם מצעים מהבית. הודו היא לא רזורט במלדיביים. המצעים ילוו אתכם במהלך כל השהות שלכם והם יהיו אחד המהלכים שהכי תאהבו. בהבטחה!
✅ אל תשתו מים מהברז, גם אם רתוחים. אין למה! בקבוק מים יעלה פחות מ-2 ש“ח ככה שאין למה לקחת את הסיכון המיותר של שלשולים מיותרים. הרי גם ככה הם כנראה יתקפו אתכם בדרך כלשהי. אז נסו לצמצם.
✅ אל תשתו מפיה של בקבוקים. אתם לא יודעים איפה הם היו. קניתם בקבוק או פחית? סבבה, תשתו עם קשית.
✅ תביאו איתכם ערכה קטנה של עזרה ראשונה עם תחבושות, יוד, אנטיביוטיקה וסטופ איט לשלשולים.
✅ תביאו מנעול מהבית, את רוב הדלתות של הגסטהאוסים נועלים עם מנעול. פשוט תשאירו את המנעול של הגסטהאוס בחדר ותנעלו עם שלכם, כשתסיימו את השהות שלכם שם, תחליפו חזרה.

3️⃣ טיפים כלליים לכל מי שמתכוון לקחת אופנוע בהודו

✅מאד תלוי באורך הטיול שלכם אבל שתדעו שיש בגדול 2 אופציות: לקנות או להשכיר אופנוע. לכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלו וההמלצה שלי היא שאם אתם מטיילים קצר – תשכירו. אם אתם מטיילים ארוך – תקנו.
✅ אם אין לכם ידע מכני בכלל ו\או ניסיון ברכיבה על אופנוע כבד – ההמלצה שלי היא חד משמעית תלמדו בארץ לפני שאתם ממהרים להגיע לכאן לרכב. ההודים לא פחות ממשוגעים חברים, הנסיעה כאן היא גן חיות. מי ששיחק בזמנו GTA המצב כאן דיי דומה למשחק שתדעו.
✅ אם אתם רוצים מקסימום בטיחות – תביאו איתכם ציוד רכיבה מהארץ.
✅ אם אתם יוצאים לטיול ארוך עדיף שתקחו קיט עם כמה מפתחות וכלים רלוונטיים בקטנה שיעזרו לכם בעת צרה.
✅ תתחברו לקבוצה הוואטס אפ ”הודו על אופנוע“, יש בה מלא חבר‘ה קטלניים שיענו לכם בין רגע בעת הצורך.
✅ אם אתם משכירים כלי, תבקשו מהבעלים שלו 3 דברים (סביר להניח שהוא יביא לכם צילום של כל הדברים מטה וזה בסדר. העיקר שכל זה יהיה עליכם).
טופס זיהום אוויר.
ביטוח בתוקף.
רישוי של האופנוע (בצורה של כרטיס מגנטי).
✅ בהודו החוק הוא דיי מעורפל, אסביר: בפועל יש מספר עבירות (כביכול) שאפשר לעצור אתכם בגינן ומאד תלוי על מי נפלתם. יתכן וינסו לעשות לכם קצת בלגן וגם לנסות להוציא מכם כסף.
עבירה ראשונה (כביכול): אסור לכם לנסוע עם אופנוע שכור שהוא לא על שמכם. הרי אם שכרתם אופנוע הוא לא יהיה על שמכם, נכון – יש לכם רישוי וביטוי בתוקף אך כל הנ“ל סביר להניח יהיה על שמו של ההודי ממנו שכרתם.
עבירה שניה: רק הנהג צריך לנסוע עם קסדה: שזה כשלעצמו חוק מצחיק לאללה אבל נשים את זה בצד כרגע.

ב-2 המקרים הנ“ל תוכלו לקבל קנס קטן תלוי בשוטר ובעקשנות שלכם.
לדוגמא ב-2015 עצרו אותי על הכביש המהיר, בלי קסדה וכמובן עם אופנוע שכור ודרשו ממני 2,000 רופי, בסוף שילמתי 600.
הפעם עצרו אותי שוב בלי קסדה, דרשו ממני 500 רופי ויעלי סגרה איתו על 270.
בחור מאלסקה שהכרנו על הדרך סיפר ששכר אופנוע, עצרו אותו בלי קסדה והוא רב עם השוטרים במשך 20 דקות אך ייצא ללא קנס. הם רק דרשו ממנו לנסוע להבא עם קסדה.
הקנסות המדוברים חשוב לציין, הולכים ישר לכיס של מר שוטר. אתם לא מקבלים אסמכתא ו\או דוח כלשהו. זה שוחד פרופר.
זה דיי תלוי בכם איך תנהלו את המצב כשיעצרו אתכם. תתווכחו ותצאו צודקים ואולי ללא קנס (יש מקומות לדעתי שבהם ניתן לנסוע בלי קסדה, אל תתפסו אותי כאן במילה, זו הנחה שלי) ותתווכחו מעט ותשלמו סכומים קטנים ותסיימו עם הסיטואציה תיק תק ותמשיכו לדרככם.
הדרך השניה היא המועדפת עליי. אני מאמין שאם אתווכח עם השוטר ולא אשחרר ממנו יש מצב שאצא נקי אבל יש מצב שלא ואז הוא דווקא יבחר לסבך אותי יותר. אני בשביל 15 ש“ח ”דוח“ מוכן לשלם מהר ולהמשיך לדרכי, לא משנה איזו חרטה השוטר מעיף עליי. וחבר‘ה זה חרטה! הקנס שלכם הולך ישר לכיס השוטר בלי לחשוב פעמיים.

4️⃣ המסלול שלנו

ת“א – מומבאי (טיסה), מומבאי – גואה (טיסה), גואה – חוף ארמבול (מונית), ארמבול – פאלולים (אופנוע), פאלולים – קולה ביץ‘ (אופנוע), קולה ביץ‘ – אום ביץ (אופנוע), אום ביץ‘ – ארמבול (אופנוע).

סה“כ זמן נסיעה אם עושים את המסלול ביום אחד הוא 5 שעות ו-51 דק‘ ו-215 ק“מ (ע“פ המפות, זה יקח לכם יותר זמן).

כל הנסיעה מקבילה לחוף כפי שתוכלו לראות במפה, דרך פשוטה יחסית שלא מצריכה כישורי ניווט עזים.
המסלול של Google Maps הוא ברובו על הכביש המהיר. אני פחות אוהב את הנהיגה הזו כך שאני חתכתי יותר לדרכים הפנימיות, קחו בחשבון שזו נסיעה איטית יותר אך יפה הרבה יותר.
אנחנו חילקנו את הזמן שלנו (14 יום) בכל המסלול ונתנו לכל חוף את הזמן שרצינו.
אום ביץ‘ נמצאת מחוץ לגואה, לא עובדה מטורפת חוץ מזה שחשוב שתדעו שאתם עוברים גבול. כשתגיעו אליו – פשוט תעברו מצד שמאל בלי לעצור ו\או ליהראות אבודים.

אנחנו חילקנו את הזמן שלנו (14 יום) בכל המסלול ונתנו לכל יעד את הזמן שרצינו.

שנתחיל לדבר על היעדים?
יאללה >>

כשתנחתו במומבאיי יהיו לכם 2 אופציות. או לעבור לטרמינל 1 עם מונית בנסיעה של 10 דק‘ לערך (תלוי בתנועה) בעלות של 200-300 רופי או להישאר בשדה שבו נחתתם ולהמשיך משם. טיסת ההמשך לגואה תארוך כשעה לערך.
אם יש לכם דולרים ואין רופי בכלל זה הזמן שלכם ללכת להמיר. תשאלו כל אחד בשדה והוא ידריך אתכם איך להגיע לעמדת הצ‘יינג.
אחרי הנחיתה בגואה תוכלו בעצם להמשיך לכל יעד אשר תרצו, בסיפור שלי המשכנו לארנבול כפי שאתם כבר יודעים, אז אני אמשיך ע“פ המסלול.

💛 ארמבול:
הנסיעה במונית לארנבול לוקחת קצת פחות משעה וחצי ותעלה לכם בין 1,800 ל-2,400 רופי, תלוי ביכולת המשא ומתן שלכם וברצון שלכם לנסוע עם מזגן (כן, מזגן עולה אקסטרה בהודו).

ארמבול מבחינתי היא האילת של ההודים, מלאה בתיירים ובישראלים וברוסים בפרט. רצועת חוף ענקית שמלאה בכל טוב.
בארמבול תוכלו למצוא מסעדות מגניבות על החוף, ברים עם הופעות חיות או סתם ג‘אמים, סדנאות יוגה ומעגלי תיפוף בשקיעה.
הרחוב של ארמבול הומה אדם ויש בו את אחת רצועות השווקים הכי מגניבות שראיתי בדרום הודו. מי שאוהב שווקים ימצא את עצמו מבלה שם המון זמן.
אישית, אני עובר בארמבול רק כי אני מרגיש שם בנוח לקחת אופנוע ממישהו שאני מכיר וכי התרגלתי את האמת.
למעט השוק הרחב ומעגלי התיפוף בשקיעה, פחות התחברתי למקום.

💚 קולה ביץ:
ללא ספק אחד מרצועות החוף היפות שראיתי בחיי. אנחנו לא ישנו בקולה ביץ‘. ביחס למקומות אחרים ובגלל שהוא דיי מבודד הלינה שם גם יקרה יותר.
הנסיעה מפאלולים לקולה ביץ‘ לוקחת קצת פחות מ-30 דק‘, מה שיאפשר לכם לתת לשם גיחות מפאלולים ו\או לישון שם בלילה. לבחירתכם לגמרי.
בקולה ביץ‘ לא תמצאו אטרקציות ו\או המון תעסוקה בערב. כן תמצאו שקט מופתי, רצועת חוף מהיפות ביותר בהודו ופינוקים כמו מסא‘ז וטיפולים הודים כאלה ואחרים (לא ניסיתי לא יכול להמליץ).
קחו בחשבון שהנסיעה לקולה ביץ‘ מצריכה נסיעה של 15 דק‘ לערך בשבילי עפר לא מטורפים, אך אם אתם צעירים על אופנוע אל תבואו מהר, לא כיף להתהפך בדרך לחוף.
** 100 מטר אחרי הפניה שמאלה לקולה ביץ‘ תמצאו עוד פניה שמאלה לדרך עפר ומיד לאחר מכן עוד פניה שמאלה עם שלט ”שטח פרטי“. גם כאן תיכנסו ותסעו קצת בעפר, תגיעו לתצפית מטורפת ומשהו כמו 500 מדרגות למטה, תחכה לכם עוד רצועת חוף שקטה כמו בסרטים (אין לי מושג איך קוראים לחוף הזה אבל אם תקשיבו להוראות אתם תבינו שדיי פשוט להגיע).

💙 פאלולים:
אווו פאלולים, ללא ספק המקום המועדף עליי. סיפור האהבה שלי עם פאלולים התחיל איפשהו ב-2015 כשצברתי מספיק בטחון לעשות את הדרך על אופנוע לבד מארמבול. תחושת הסיפוק היתה כל כך גדולה שאני חושב שהיא עשתה לי סיפתח לא פחות ממדהים למקום הזה.
רצועת חוף מדהימה, ריזורט יוגה מדהים בסמוך ותכל‘ס כל מה שצטרכו במקום אחד.
בפאלולים תוכלו ליהנות מהמודרניזציה המתפתחת, שזה אומר בעצם שיש כבר מבחר גדול של מסעדות חוף, המון סוגים של כלי שיט שתוכלו להשכיר או לעשות קרוז איתם וגסטהוסים לשינה ברמה הגבוהה ביותר, כאלה שנמצאים על הים, מרחק יריקה מהחוף.

❤️ אום ביץ‘:
אום ביץ‘ נקראת ככה מכיוון שרצועת החוף שלה נראת כמו סימן האום ההודי (הסבר: X). כדי להגיע לאום ביץ‘ אתם תצטרכו לצאת מגואה, מה שאומר בעצם שאתם חוצים מעבר גבול.
אם אתם עוברים אותו עם אופנוע אין משהו מיוחד שאתם צריכים להכין, אבל כשאתם עוברים אותו, תעשו זאת מצד שמאל, עם כל התנועה של האופנועים ופשוט אל תיראו אבודים ואל תעצרו, אלא אם שוטר שרק לכם לעצור, מה שכנראה לא יקרה.
אום ביץ‘ היא רצועת חוף קטנה מאד, פחות מסוגננת מבחינה מודרנית ובה תוכלו למצוא את הים, בדגש על הים הכי ”טוב“ לדעתי. מה זה אומר ים טוב? אז בזמן שברוב החופים יש גלים חזקים ו\או הים עצמו יהיה רחוק מאד מאיפה שתצטרכו להניח את הדברים שלכם, אום ביץ‘ קצת שונה משאר החופים בקטע הזה.
לא רק שהים רגוע בטירוף ותוכלו למצוא את עצמכם צפים להנאתכם עם מזרן ים יותר משעתיים (כי אין סחף), גם תוכלו למצוא ”ישיבות“ של ישראלים מכל צד שלכם בערך.

החוף עצמו ניחן ב-2 דברים שלחלקכם יהיו מציקים ולחלקכם יהיו לאחלה נושא שיחה.

מוכרי התכשיטים בחוף: חבר‘ה שכל הכישרון שלהם הוא לשבת לכם על הראש, להכיר אתכם יום אחרי יום ולגרום לכם לקנות מהם צמידים. שלא תטעו, אני לא אדם רע ואני באמת חושב שהם אנשים טובים, אך לעיתים כשאתם בחופשה שלכם וכל מה שבא לכם זה לשבת ולהינות מהחוף, הם באים קצת פחות בטוב.
מוכרי הפירות בחוף: בד“כ נשים מבוגרות ונחמדות שבאות עם סלסלות של פירות על ראשן ומוכרות לכם אננס, אבטיחים ואולי עוד דברים שלא שמתי לב אליהם. טרי טרי וזול זול. גם כאן, אם תרצו לפתח נושא שיחה עם אשה נחמדה – תוכלו. אם זה פחות מתאים לכם, לעיתים תצטרכו להיות בוטים ולרמוז שהגיע הזמן להשאיר אתכם לבד.

ולסיכום חברים שלי – הודו להשם כי טוב! בין אם אתם סטלני חלל ו\או סתם אוהבים צ‘יל על החוף, תשמעו לסחבק.
הודו היא לכולם.

נמטסה

עוד סטוריז מקהילת סחבוק

מה דעתכם? השאירו כאן תגובה 👇

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

😱

ב-$99 גם לכלב שלך תרצה לקנות כרטיס טיסה

חדש! קבלו למייל טיסות עד $99 שלא מתפרסמות בשום מקום!

אז לאן בא לך לטוס?

דילוג לתוכן