fbpx

טיול עצמאי ללפלנד – לא מסובך כמו שחשבתם

שתפו את הסטורי שלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

טיול עצמאי ללפלנד ☃️
חזרנו לפני מספר ימים משבוע מהמם בלפלנד והחלטתי לשתף אתכם לטובת כל אותם אנשים (כמוני עד לא מזמן) שחיפשו מידע על טיול עצמאי.

טיסות – טסנו עם Finnair להלסינקי ומשם המשכנו לרובניימי. כך גם בחזור.

מלון – ישנו ב- Nova skyland. נמצא בסנטה קלאוס וילג׳. המלון לא זול אבל מפנק מאוד.

לבוש – שכבה ראשונה (חולצה ומכנס) תרמית. מעל המכנס התרמי שמתי מכנס סקי/ג׳ינס.
מעל החולצה התרמית הייתה חולצת פליז דקה, סופטשל ומעיל או סוודר עבה ומעיל. בנוסף, חם צוואר.
כובע חובה! אחרת מרגישים שהאוזניים נושרות ?
לי היו שתי זוגות של כפפות, דקות ועבות. לרוב הייתי רק עם העבות אבל כשהיה קר מאוד שמתי את שתיהן.

נעליים – באזורים שידעתי שאין שלג גבוה נעלתי ugg. חיממו לי את הרגליים ממש טוב. במסלול הייתי עם נעל טיולים עם פרווה בפנים שקניתי ב- decathlon עם גרביים תרמיים.

רכב – לדעתי חובה במיוחד אם המלון לא נמצא בעיר וכמובן שיכול לחסוך כסף על אטרקציות שניתן לעשות עצמאית.
שכרנו את הרכב מכאן ומצאנו שהדיל הכי טוב לנו היה דרך Sixt. קיבלנו רכב משודרג, צמיגי חורף, וכמובן מערכת שמחממת את המנוע לפני הנסיעה.
אין מה להילחץ מנסיעה בשלג, צריך לפנות/לעצור בעדינות והכל טוב ?

דלק – סה״כ יצא לנו 75 יורו.

חנייה ברחבי העיר – נתקלנו ב3 סוגי חניות: חנייה חופשית, חנייה בתשלום עד שעה מסויימת (יש מדחן בסביבה ליד לשלם על חנייה), חנייה לפרק זמן מסויים (נניח שעה, מסומן בשלט של P ומתחתיו 1h) – יש ברכב שמקבלים שעון שבו צריך לכוון את השעה של תחילת החנייה ולהניח על הדשבורד.

אטרקציות

גן החיות בRanua – מרחק של כשעה נסיעה. גן החיות הראשון שראיתי שבו החיות באמת מקבלות שטח שמתאים לגודל שלהן. הדובים החומים כרגע נמצאים בשנת חורף אז לא זכינו לראות אותם. גם את שאר החיות היה קצת קשה לראות כי הן היו עייפות ? בכל זאת הייתי ממליצה על זה, אולי אתם תזכו ?

מוזיאון Arktikum – לדעתי מיותר מאוד.

מפלים קפואים בkorouoma – מומלץ מאוד. מסלול מעגלי, מסומן היטב, יש הרבה אנשים שעושים את המסלול כך שאין סיכוי ללכת לאיבוד שם. כרגע בחלק מהמסלול יש קרח ולא שלג אז המסלול הופך לקשה יותר. הייתי ממליצה להגיע עם מכנסי סקי ובחלק של הירידות פשוט לשבת ולהחליק. המלצה נוספת היא לפנות שמאלה כשמגיעים לתחילת המסלול כי אז העליות קצת יותר מתונות.

טיול יום עם אופנועי שלג לחוות איילים וכלבי האסקי – עשינו את זה דרך חברת welcome Lapland. כולל איסוף מהמלון וציוד מלא. סה״כ כ6 שעות, ביקור בחוות איילים ובחוות האסקי ונסיעה קצרה במזחלות.

חוות האסקי – יום לפני הטיול היינו בחוות האסקי בסנטה קלאוס וילג׳ לביקור. הכלבים מהממים, חברותיים מאוד אבל אם היינו יודעים שנגיע לאותה חווה אז היינו מוותרים.

סיור וארוחת ערב בsnow hotel – חוויה נחמדה מאוד, עושים סיור בחדרי המלון (פתוח רק עד סוף מרץ כי אח״כ זה נמס), אוכלים ארוחה במסעדת קרח/ מסעדה רגילה ומחכים לראות את אורות הזוהר. יש אפשרות להגעה עצמית אם מחליטים לקחת רכב.

מרכזי קניות – Revontuli, Sampokeskus. אין שם הרבה מבחר. אם אתם באזור אז תקפצו לביקור קצר.

סנטה קלאוס וילג׳ – מקום נחמד מאוד להסתובב בו, יפה מאוד, יש מסעדות ובתי קפה. ממליצה להגיע לשם גם בלילה.

מסעדות

מקסיקני – Pancho villa
איטלקי – Rosso
אוכל מקומי פנסי – Rakas ב Treehouse hotel
קפה – coffee house בצמוד לRosso, ו- 21 coffee and bar.
כמובן מקדונלדס שפתוח 24 שעות ?
בנוסף יש סופר ממש גדול k city market.

ואיך אפשר לדלג על הזוהר הצפוני ? אנחנו זכינו לראות את זה בערב אחד למעט זמן (עדיף על כלום ?) ועוד יומיים וחצי של שלג שמנעו מאיתנו לראות. אלו הנקודות שהמליצו לנו במלון כנקודות טובות לראות את הזוהר:
1. Ounasvaara winter trail
2. Vikajarvi

חלק חשוב לא פחות – עלויות:

לדעתי יש כמה דברים עיקריים שיכולים להשפיע:
1. מלון – המלון שלנו היה די יקר לעומת המלונות שיש באזור (יותר מ2000 שקל ללילה). כך שאם אתם בוחרים מלון אחר / דירה זה יכול להוזיל מאוד את עלות הטיול.
2. לבוש – לנו כמעט לא היה שום דבר שיכול היה להתאים לקור של לפלנד. קנינו את כל הציוד ב"למטייל שלג", חוץ מנעליים (שאותן קניתי בDecathlon). בדיעבד חלק מהציוד הייתי קונה גם ב-Decathlon וזה היה מוזיל את העלויות משמעותית. דרך "למטייל" זה עלה לנו אלפי שקלים לאדם (בגדים תרמיים, פליז, סופטשל, מעיל, כפפות, גרביים… בקיצור הכל).
3. אוכל – מאוד תלוי בכם. אם אתם נמצאים במלון עם מטבח מלא/ דירה אפשר לקנות מזון בסופר ולהכין. המסעדות שם לא זולות. דוגמא: פיצה מרגריטה 15 יורו בRosso. כך גם בוריטו צמחוני בPancho villa.
4. אטרקציות (המחירים לאדם) – גן חיות 15 יורו, כניסה לביקור בחוות האסקי 10 יורו, ביקור במלון קרח כולל הסעות (אם יש רכב אז לא צריך) וארוחה במסעדת קרח 119 יורו, אופנועי שלג וביקור בחוות איילים והאסקי 219 יורו לאדם.
5. טיסה – כ2500 ש"ח לאדם.

אשמח לענות על שאלות במידה ויש לכם אחרי החפירה המאוד ארוכה שלי ?
תהנו ☃️☃️

עוד סטוריז מקהילת סחבוק

מה דעתכם? השאירו כאן תגובה 👇

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

😱

ב-$99 גם לכלב שלך תרצה לקנות כרטיס טיסה

חדש! קבלו למייל טיסות עד $99 שלא מתפרסמות בשום מקום!

אז לאן בא לך לטוס?

דילוג לתוכן