fbpx
תחבורה ציבורית בוינה

תחבורה ציבורית בוינה | המדריך

שתפו עם חברים 💪

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

מכיוון שיוצא לי להסביר ללא מעט אנשים מכאן על דרכי הגעה משדה התעופה לעיר ולמלונות השונים יצרתי פוסט שבו אסביר בכללי איך להגיע למרכז העיר ומי שרוצה יכתוב את שם המלון שהוא צריך ואני אסביר לו ספציפית איך להגיע למלון.

הפוסט מתייחס רק לתחבורה הציבורית, לא כולל מוניות או נהגים פרטיים.

קודם כל התחבורה הציבורית בוינה נחשבת לאחת היעילות בעולם.
5 קווי מטרו שמחולקים לצבעים וקווים, שמסונכרנים עם חשמליות ואוטובוסים (אותם מספרי קווים בזמנים שונים – מה שמונע בילבול ומקצר את זמני ההמתנה עד לדקה אחת של המתנה בשעות השיא!) ובנוסף רכבות פרבריות שחוצות את וינה.

קונים כרטיס שבועי בעלות של 17 יורו והכל חופשי. הכרטיס השבועי נקרא wochenkarte והוא תקף רק מיום שני בבוקר עד שבוע לאחר מכן יום שני בבוקר, לכן יש אופציה לקנות כרטיס ל-24\48\72 שעות בעלות נמוכה יותר, הכרטיסים נקראים Vienna Time card ואותם צריך לתקף בנסיעה הראשונה, בתוך האוטובוסים ובחשמליות ובכל כניסה לתחנות מטרו יש קופסת תיקוף כחולה שצריך להעביר בה את הכרטיס.

  • ילדים מתחת לגיל 6 נוסעים חינם.
  • בימי ראשון ובחופשים/חגים רשמיים ילדים עד גיל 14 נוסעים חינם.

קיים עוד כרטיס יותר יקר שפרט לנסיעות נותן גם כניסות ל-60 אתרים מוכרים בעיר, קוראים לו Vienna travelcard (יש אופציה לקנות כרטיס רק לאתרים בלי הנסיעות, קוראים לו Vienna pass).

הנה לכם כמה קישורים שימושיים:

וינה מחולקת ל-23 רובעים כשהרובע המרכזי ההיסטורי הוא הרובע ה-1 (Innere Stadt), את הרובע מקיף רחוב טבעתי שנקרא Ringstraße.

בוינה יש כמה תחנות מרכזיות, עיר גדולה, התחנה המרכזית של מרכז העיר נקראת WIEN MITTE לשם גם מגיעות הרכבות מהשדה, אגב בתחבורה הציבורית של וינה היא נקראת Landstraße על שם הרובע בו היא נמצאת. התחנה מקושרת לקווי המטרו של העיר.

משדה התעופה יוצאות 2 רכבות כל חצי שעה:

  • הראשונה נקראת CAT בצבע ירוק, רכבת ישירה שמגיעה ל-MITTE ב-15 דקות בעלות של 12 יורו. היתרון בה הוא שבחזור אפשר לעשות בידוק לטיסה בתחנה עצמה ולמסור את המזוודות ואז אפשר לטייל בעיר ללא המזוודות.
  • השניה הזולה והעדיפה לדעתי היא הרכבת הפרברית S7 שמגיעה לאותה התחנה עם כמה תחנות בדרך, חצי שעה נסיעה בעלות של 4 יורו. שימו לב, לרכבת הפרברית S7 יש כמה תחנות סופיות לכן על מנת לא לטעות בכיוון הרכבות חפשו בשלט האלקטרוני את אחת התחנות הסופיות: תחנת Floridsdorf, תחנת Laa a.d thaya, תחנת wolkersdorf.

הרכבות יוצאות מהרציף שמתחת לטרמינל, בדיוק כמו בנתב"ג, אחרי שיוצאים לאולם מקבלי הפנים פונים ימינה ורואים את הירידה לרציפים.
את הכרטיס קונים לפני הירידה לרציף בחנות אדומה בשם OBB, שם גם ניתן לקנות את הכרטיס השבועי ואז הכרטיס לרכבת הפרברית לוינה יעלה רק 2 יורו (הכרטיסים לתחבורה הציבורית בוינה תקפים רק לתחומי העיר וינה, מכיוון ששדה התעופה לא נמצא בתחום העיר וינה צריך לקנות כרטיס נפרד שעולה 2 יורו).

כיום ישנם 5 קווי מטרו הפועלים בוינה (הקו השישי נבנה בימים אלה)

קו U1 – הקו האדום.
קן U2 – הקו הסגול.
קו U3 – הקו הכתום.
קו U4 – הקו הירוק.
קו U6 – הקו החום.

יש לכם גם אפליקציה ייעודית שמרכזת את כל קווי התחבורה (מטרו/אוטובוסים/חשמליות/פרבריות) בוינה, כולל קווי הלילה.

לינק לאנדרואיד

לינק לאייפון

  • עדכון (אוקטובר 2017) – שימו לב שבקו המטרו U1 האדום נפתחו עוד תחנות לכיוון דרום ועכשיו התחנה הסופית הדרומית היא מתחם הספא Oberlaa.
  • עדכון (ספטמבר 2018) – לטסים לוינה עם חברת התעופה WizzAir הממריאה חזרה בלילה, אין רכבות בלילה בין העיר לשדה התעופה ולכן הגעה לשדה התעופה מהעיר בשעות האלה היא או באמצעות אוטובוס שיוצא מתחנת morzinplatz שליד תחנת Schwedenplatz במרכז העיר או במונית/אובר.
  • עדכון (ינואר 2019) – מחיר כרטיסי הנסיעה בתחבורה הציבורית:

מחירי כרטיסים בתחבורה הציבורית בוינה

  • כרטיס לנסיעה חד פעמית – 2.4€
  • כרטיס נסיעות חופשי ל-24 שעות – 8€
  • כרטיס נסיעות חופשי ל-48 שעות – 14.1€
  • כרטיס נסיעות חופשי ל-72 שעות – 17.1€
  • כרטיס נסיעות חופשי שבועי – 17.1€ (תקף מיום שני עד יום שני שבוע אחריו ב-09:00 בבוקר)
  • כרטיס נסיעות חופשי חודשי – 51€

חפשו טיסות זולות לוינה >

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

15 תגובות בנושא “תחבורה ציבורית בוינה | המדריך”

  1. תודה על האימפורמציה.
    מה שעות הפעילות של הרכבת s7 מהעיר לשדה התעופה בשעות הבוקר המוקדמות.

  2. תודה על המדריך. ציינת שניתן לקנות ב obb בשדה התעופה כרטיס שבועי ואז הכרטיס נסיעה מהשדה יעלה 2 יורו. מה לגבי קניית כרטיס ל 24 שעות?

  3. היי לך. המידע שאתה נותן בהחלט עוזר. תודה רבה. אך יש לי שאלה אמרת אם רוכשים כרטיס לתחבורה הציבורית מאחד האופציות שאמרת. מקבלים את הכרטיס ב2 יורו בלבד. השאלה היא זה להלוך וחזור מהשדה או רק הלוך ב2 יורו?

  4. תודה רבה על המידע .
    מספר שאלות. האם אפשר לרכוש את הכרטיס השבועי ( של התחבורה) גם אם הגעתי ביום שלישי. והאם גם אותו יש צורך לתקף?
    איך ניתן לדעת אם באותו מועד הגעה הנסיעה עבור ילדים מתחת לגיל 14 חינם?

  5. אנחנו צריכים ביום ראשון להגיע למלון דירות ברחוב davidgassa 64 1100 והיינו רוצים לדעת מה הדרך הזולה והקלה ביותר להגעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

😱

ב-$99 גם לכלב שלך תרצה לקנות כרטיס טיסה

חדש! קבלו למייל טיסות עד $99 שלא מתפרסמות בשום מקום!

אז לאן בא לך לטוס?

דילוג לתוכן